1. Oligopol je trhová štruktúra, v ktorej existuje

2. Ak v odvetví vystupujú popri dvoch, troch veľkých a ekonomicky silných firmách aj stredne veľké a malé firmy, ide o

3. V oligopolistickej štruktúre strategická interakcia znamená, že

4. Firmy, ktoré sa medzi sebou dohodnú a následne konajú v zhode sa nazývajú

5. V kolúznom oligopole pri maximalizácii zisku

6. Oligopolista má špeciálny tvar krivky dopytu, ktorý vyplýva zo vzájomnej strategickej interakcie medzi firmami. Ide o

7. V teórii oligopolu sa využíva jedna z teórií hier, ktorá sa nazýva

8. Trhová štruktúra monopolistická konkurencia obsahuje prvky

9. Monopolistická konkurencia je charakterizovaná

10. V monopolistickej konkurencii budú firmy vstupovať do odvetvia dovtedy, kým

11. Pri krátkodobej rovnováhe monopolistickej firmy je cena produkcie

12. Dlhodobá rovnováha monopolisticky konkurenčnej firmy nastáva vtedy

13. Pri realizovaní Nashovej rovnováhy si každý účastník hry vyberá stratégiu,

14. Oligopol je forma nedokonalej konkurencie, v ktorej rozlišujeme

15. Oligopol je forma nedokonalej konkurencie, v ktorej rozlišujeme

16. k v odvetví vystupujú popri dvoch, troch veľkých a ekonomicky silných firmách aj stredne veľké a malé firmy, ide o

17. V oligopolistickej štruktúre má stanovená cena tendenciu

18. Ak pri monopolistickej konkurencii začne vstupovať do odvetvia čoraz viac firiem, z dôvodu očakávaného zisku, krivka dopytu firmy v odvetví

19. V monopolistickej konkurencii má krivka dopytu

20. Monopolistická konkurenčná firma sa nachádza v situácii dlhodobej rovnováhy vtedy, keď

Detaily používateľa