1. K predpokladom dokonale konkurenčného odvetvia nepatrí

2. Homogénnosť produkcie znamená, že

3. Dokonale konkurenčná firma, ktorá má záujem maximalizovať zisk sa rozhodne pre objem produkcie, pri ktorom platí

4. Na dokonale konkurenčnom trhu platí, že MR = P. Vyplýva to z nasledujúceho predpokladu dokonalej konkurencie

5. Ak dokonale konkurenčná firma v bode svojej krátkodobej rovnováhy dosahuje ekonomický zisk, z dlhodobého hľadiska to povedie

6. Z dlhodobého hľadiska firma na dokonale konkurenčnom trhu nemôže dosahovať ekonomický zisk. Prečo je to tak?

7. Funkcia krátkodobej individuálnej ponuky firmy je pri cenách produkcie vyšších ako úroveň AVC

8. Funkcia krátkodobej individuálnej ponuky firmy je pri cenách produkcie nižších ako úroveň AVC

9. Ako sa bude správať zisk maximalizujúca firma, ak pri objeme výroby, ktorý vyrába platí, že MC > MR?

10. Ako sa bude správať firma maximalizujúca zisk, ak pri objeme výroby, ktorý vyrába, platí, že MC < MR?

11. Ak dokonale konkurenčná firma v bode svojej krátkodobej rovnováhy dosahuje ekonomickú stratu, z dlhodobého hľadiska to povedie

12. Ktoré z nasledujúcich odvetví sa najviac približuje dokonale konkurenčnému modelu?

13. Funkcia dlhodobej individuálnej ponuky firmy je pri cenách produkcie nižších ako úroveň dlhodobých priemerných celkových nákladov

14. Ktorý z nasledujúcich výrokov je správny, ak máte k dispozícii tieto informácie:

Cena = 5 Eur za jednotku produkcie

Množstvo realizovanej produkcie = 200 jednotiek

TVC = 400 Eur

TFC = 800 Eur

MC = 5 Eur

15. Na dokonale konkurenčnom trhu firma

16. Trhová štruktúra s veľkým počtom predávajúcich, ktorí ponúkajú homogénne výrobky, sa nazýva

17. K predpokladom dokonale konkurenčného odvetvia patrí

18. Krivka dopytu dokonale konkurenčnej firmy má horizontálny tvar, pretože

19. Symetrické informácie na dokonale konkurenčnom trhu sú také, keď

20. Ak sa dokonale konkurenčná firma nachádza v bode svojej dlhodobej rovnováhy, potom dosahuje

Detaily používateľa