Stručné zhrnutie

V odvetví fungujúcom ako monopolistická konkurencia sa nachádza veľký počet výrobcov, keďže vstup do odvetvia je voľný. Na trhu je široká ponuka tovarov, ktoré sú nejakým spôsobom odlíšené. Odlíšenie môže byť skutočné (napríklad použitie špeciálnych materiálov pri výrobe) alebo umelé (odlíšenie len umiestnením značky, prípadne rôzne farebné prevedenia).

Krátkodobá rovnováha monopolisticko-konkurenčnej firmy sa podobá monopolu. V dlhom období sa zvýši ponuka, nakoľko vysoká cena produktu priláka ďalších výrobcov do odvetvia. Súčasne sa cena produktu postupne znižuje, až sa ustáli na cene, ktorá je oveľa nižšia v porovnaní s krátkym obdobím, čo sa približuje podmienkam dokonalej konkurencie. Správanie monopolisticko-konkurenčnej firmy sa v krátkom období podobá monopolu, ale v dlhom období sa približuje dokonalej konkurencii. 

Kľúčové pojmy

Monopolistická konkurencia, cena, krátke a dlhé obdobie, monopol, dokonalá konkurencia